SPECJALISTYCZNE USŁUGI OPIEKUŃCZE
Informacja o tego typu usługach przydzielanych z GOPS-u znajduje się na stronie www.synapsis.waw.pl/_synapsis_1/images/stories/poradnictwo/informacje_dla_rodzicow/SUO_08_2010.pdf .
Asia w ramach SUO ma prowadzone zajęcia z doświadczonym psychologiem ( 5 godzin tygodniowo ). Są to zajęcia indywidualne prowadzone u nas w domu i co najważniejsze chyba najbardziej skuteczne i miarodajne. Pani psycholog prowadzi z Asią bardzo różnorodne i urozmaicone zajęcia. Mimo iż są one prowadzone w godzinach popołudniowych, Asia chętnie w nich uczestniczy.
Program Terapeutyczny Realizowany z Panią Psycholog w Ramach Specjalistycznych Usług Opiekuńczych
1)Rozwijanie rozumienia poleceń:
2) Naśladowanie ruchów z zakresu motoryki dużej:
3) Naśladowanie ruchów z zakresu motoryki małej:
4) Naśladowanie czynności z wykorzystaniem obiektów:
5) Naśladowanie ruchów w tańcu:
6) Rozwijanie grafomotoryki:
7) Rozumienie nazw obiektów:
a)Owoce ( jabłko, banan, gruszka, pomidor, ogórek, agrest, porzeczki, wiśnie, jagody, cytryna);
b) Warzywa (ziemniak, por, cebula, czosnek, kapusta, kalafior, brokuły, groch, fasola);
c) Mięso, dania mięsne, kiełbasa, kotlety schabowe, mielone, pasztet itp.;
d) Zboża i pochodne (chleb, bułka, kasza, makaron).
a) Lala, miś, klocki, piłka, puzzle, książeczka (powtórzenie);
a) Drzwi, okno, ściana;
b) Kanapa, fotel, stół, dywan, poduszka, szafa, regał;
c) Telewizor, pralka, lodówka, odkurzacz, żelazko, kuchenka;
a) Majtki, rajstopy, koszulka, skarpety;
b) Spódnica, spodnie, bluzka, bluza;
c) Buty, kalosze, kurtka, płaszcz, rękawiczki, czapka, szalik.
8) Rozpoznawanie nazw i odgłosów zwierząt:
a) Krowa, koń, świnia, owca, kura, kogut, koza, pies, kot, królik, gołąb;
a) Żaba, lis, wilk, czapla, bocian, pasikonik, biedronka, zając, sowa, mysz polna, kret, niedźwiedź, bóbr;
a)Lew, słoń, żyrafa, żółw.
9) Dopasowywanie zwierząt do ich domów;
10) Rozumienie nazw części ciała;
11) Rozumienie nazw czynności:
a) Siedzi, stoi, leży, idzie, biegnie;
a) Je, pije, siusia, śpi, myje się, myje głowę, czesze się, ubiera się, rozbiera się;
a) Gotuje, odkurza, sprząta, pierze, wiesza pranie, kąpie dziecko, zmywa naczynia;
a) Skacze, bawi się …, rysuje, czyta, ogląda np. telewizję, układa np. puzzle, gra na …;
12) Rozpoznawanie członków rodziny:
13) Rozpoznawanie emocji:
14) Rozpoznawanie i rozumienie przeciwieństw:
15) Rozpoznawanie funkcji obiektów:
a) Np. garnek + pokrywka, młotek + gwoździe, farby + obrazek, ręka + rękawiczka, miotła, szufelka, samochód + kierownica, włosy + szczotka itp.
16) Rozpoznawanie płci:
17) Rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej, koordynacji wzrokowo – ruchowej:
18) Rozwijanie myślenia logicznego: